Les nostres extraescolars

Innova't Educació us ofereix activitat tecnològiques i innovadores, basades en la robòtica educativa i la creació de videojocs, per alumnes d'educació infantil, primària i secundària, oferint així una oferta formativa dels tres als disset anys. Podeu realitzar l'activitat al nostre nou centre de Girona, qualsevol dia de la setmana, en horari de tarda (17.30 a 19.00 h) o podem oferir l'activitat a les escoles, en horari de migdia o tarda, per mitjà de l'AMPA o del propi centre. Actualment, treballem a més de 40 centres de la província de Girona.


Innova't 0
Creativitat i Multimèdia

Activitat per educació Infantil (de 3 a 5 anys)

Els alumnes alternaran activitats creatives amb activitats de multimèdia, de construcció o de treball de l'enginy, encaminades a potenciar i estimular els aprenentatges adquirits a l'aula i sempre de forma lúdica. Els alumnes s'introduiran a la robòtica per mitjà de robots creats i dissenyats pels més petits de la casa, com són el Pleo o les Bee-bots. Crearan escenaris amb la innovadora metodologia "Build to Espress" de Lego i es divertiran i consolidaran aprenentatges jugant i treballant de forma cooperativa amb les nostres tablets.

Com a novetat d'aquest curs incloem nous companys de viatge; els simpàtics Dash&Dot i Zowi, dos nous robots que ens permetran endinsar als alumnes més menuts en l'inici de la programació gràcies a un procés d'aprenentatge completament gamificat. Els llibres i jocs de realitat augmenta, com l'Osmo, també seran un recurs amè i quotidià a les classes.

Innova't 1
Introducció a la robòtica

Activitat per cicle inicial (de 6 a 7 anys)

Activitat destinada als alumnes de Cicle Inicial, on  treballaran de forma creativa amb les tradicionals peces de Lego® a les quals hi podran afegir sensors i motors, per convertir les seves creacions en petits robots de Wedo que programaran fent servir Scratch. Aquest software, desenvolupat pel MIT i referent mundial en el camp del treball de les noves tecnologies, ens permet també introduir l’alumnat en la creació de videojocs, de manera que les sessions de robòtica s’alternaran amb altres de creació de videojocs i animacions. Totes aquestes sessions es complementaran amb dinàmiques de Build to Express, una innovadora metodologia de Lego Education que facilita als nens expressar les seves idees mentre aprenen a presentar projectes davant del públic.

Innova't 2
Robòtica Educativa

Activitat per cicle mitjà i superior (de 8 a 11 anys)

Aquesta activitat vol donar continuïtat a “Innova’t 1” introduint l’alumnat al treball amb robots més complets com són els Lego Mindstorms EV3. Totes les activitats es plantegen a partir del treball cooperatiu amb petits grups de 3-4 alumnes, que treballen amb un sistema de rols variables. Cada deu minuts tots els membres dels grups s’alternen les tasques d'enginyer, mecànic, cap de magatzem i director, per crear un context idoni per potenciar l’emprenedoria i el treball dels valors dins del grup. Les sessions de robòtica s’alternaran amb sessions destinades a la creació de videojocs, fent ús de l'innovador software educatiu de Microsoft Kodu amb el que podrem recrear terrenys de joc en 3 dimensions d’una forma senzilla mentre els alumnes aprenen les bases de la programació orientada a objectes. Per aquells participants que tinguin coneixements avançats, es plantejaran nous reptes innovadors, que requereixin d’una programació avançada i de l’ús de variables i coneixeran altres plataformes de robots com els MakeBlock.

Innova't 3
Robòtica Avançada

Activitat per secundària (de 12 a 17 anys)

Activitat, per alumnes de secundària, de robòtica i creació de videojocs, on donem a l’alumnat les bases de diferents sistemes robotics i de programació. Els alumnes treballaran amb diferents robots Lego MindstormsVEX Robòtics Arduino... La formació estarà encarada a fer que els alumnes siguin capaços de desenvolupar els seus propis projectes tecnològics i, si ho desitgen, puguin participar en les diferents competicions de robòtica que hi ha al llarg del curs escolar. Pel que fa a la programació de videojocs, s’iniciarà a l’alumnat amb el treball amb Kodu i amb opció a perfeccionar-lo fent ús de softwares més complets com StencylUnity.

Un altre eix de treball molt interessant és el foment de la cultura "maker" a partir de la creació de prototips mitjançant impressores 3D i fent ús de softwares de modelat 3D com Sketchup,  aconseguint esdevenir creadors dels seus propis dissenys.